18 Ekim 2017 Çarşamba

Marka Bulma ve Yaratma


Kurumsal kimlik çalışmalarının yegane parçası olan marka tescilinin logosu hedef kitlenin algısına uygun, coğrafyasıyla uyumlu yazımı ve okuması kolay olmalıdır. Şirket ve akabinde bağlantılı olarak marka ismi seçiminde mutlaka ayırt edilebilir özgün bir ad tercih edilmeli, farklı bir firmanın markasıyla iltibasa yol açacak bir ismin tercih edilmemesi gerekir. İyi bir markanın kudreti, kitlesini ne kadar isabetli şekilde rakiplerinden ayırmasında saklıdır.

Ne yazık ki marka yaratmanın sağlaması yapılabilir bir formulü yoktur. Marka bulma hikayeleri en büyük markadan en küçük markasına kadar, saçma tesadüflerle doludur. 

En önemlisi marka çalışması yapılırken kitlemizin kabullenme kriterinin ön planda tutmalıyız. 

Marka bulma çalışması yapılırken en çok ziyaret edeceğimiz mecralardan biride marka araştırma sayfaları olacaktır. Marka ve genel deyişe göre patent sorgularken artık elimizde bir çok online verita banını kullanma imkanı vardır. Ancak yine de bu kadar hassas öneme sahip bir çalışmayı yaparken profesyonel yardım almak daha doğru olacaktır. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder